8107

En ovanligt vanlig dag på Kungliga Djurgården!

Morgonen började med en tankeväckande Djurgårdsfrukost som anordnades på Vrak – Museum of Wrecks, där den näringspolitiska experten David Sternergard presenterade Stockholms Handelskammares syn på den avgörande roll som kollektivtrafiken har för att göra Stockholm ännu mer attraktivt. Tack, David!

På Kungliga Djurgården möter vi dagligen utmaningar på grund av otillräcklig kollektivtrafik, vilket påverkar både stockholmare och besökare som riskerar att gå miste om den unika kombinationen av kultur och natur som vi på Djurgården erbjuder i vår del av Nationalstadsparken. Situationen är akut, och lösningar behövs nu. Arbetet fortsätter.

Därefter gick vi vidare till ett energifyllt möte med vårt fantastiska Strategiska Marknadsföringsgrupp, där vi planerade inför vårt efterlängtade och viktiga årsmöte den 13 november. Då samlas hela Kungliga Djurgården för att strategiskt blicka mot framtiden och ta nya steg i vårt gemensamma hållbarhetsarbete.

Som avslutning av dagen hade vi det sista mötet i den globala styrgruppen för att ta fram Global Sustainable Tourism Council’s (GSTC) hållbarhetskriterier för attraktioner. Arbetet med att sätta kriterierna är i sin slutskede. Early Adopter-programmet lanseras snart, så attraktioner världen över – håll utkik!

Nu bär det av till vernissagen för Handarbetets Vänner 150 år, där vi firar Handarbetets Vänners rika textila konst och kulturarv.

Vilken dag och vilket privilegium!

I vår Strategiska Marknadsföringsgrupp: Victoria Lagne, Cecilia Dalborg, Sandra Axell Katouzi, Karin Sallander, Sandra Kinge, Hanna Nielsén, Anne Charlotte Ytter, Katarina Litzén och Mia Josefsson.