På Gröna Lund jobbar man inte bara med att skapa upplevelser som ger skratt och pirr i magen. Här arbetas stenhårt för att göra våra nöjen så hållbara som möjligt, något som är extra viktigt på en plats som normalt välkomnar 1,5 miljoner årliga besökare. Som ett bevis på att dom lyckas informera om sitt arbete finns nu Gröna Lund på Sustainable Brand Index 2021
Att transparent informera om det hållbarhetsarbete man utför är nog så viktigt. Inte bara för att besökare och samarbetspartners ska känna en trygghet i att företaget tar sitt ansvar, utan också för att inspirera och sprida kunskap och ringar på vattnet. Världen suktar efter goda exempel på hur företag ställer om verksamheter till ett mer hållbart arbetssätt och det gäller inte minst i besöksnäringen.
Vi säger därför Grattis till Gröna Lund som på ett tydligt sätt lyckats förmedla just sitt sociala och miljömässiga hållbarhetsarbete. Dom har gjort det så bra att dom 2021 presenteras på listan Sustainable Brand Index Sverige
Sustainable Brand Index är en varumärkesstudie som visar hur svenska konsumenter uppfattar att ett företag tar sitt sociala och miljömässiga ansvar.
Hela listan hittar du här:
Att tydligt och transparent informera om sitt hållbarhetsarbete kan både påverka och utbilda mottagare till hållbara förhållningssätt (12.8)
Att vara framstående i sitt hållbarhetsarbete och informera om det bidrar till en hållbar ekonomisk tillväxt (8.1)